nationale dag van het Afrikaanse kind - Reisverslag uit Lyamutundwe, Oeganda van Grean Wilts - WaarBenJij.nu nationale dag van het Afrikaanse kind - Reisverslag uit Lyamutundwe, Oeganda van Grean Wilts - WaarBenJij.nu

nationale dag van het Afrikaanse kind

Blijf op de hoogte en volg Grean

18 Juni 2015 | Oeganda, Lyamutundwe

vandaag was de dag van het Afrikaanse kind.
in Entebbe Uganda . We zijn met de bus samen met 30 kinderen van Foodstep naar een festival geweest. Ontroerend om te zien
hoe alle kindertehuizen in de omtrek zich hadden voorbereid voor dit feest. Lachende gezichten. .. dansen en zingen. Er waren hoogwaardigheidsbekleders uit het land aanwezig. Heel officieel allemaal. We werden goed ontvangen. Gastvrij en warm.
Op de terugweg moesten er nog wat kinderen uit de High-school meegenomen worden naar de homecoming. Interessant om te zien hoe zoveel kinderen in gelijke uniformen met uiterste precisie in een perfect geregelde bureaucratische omgeving functioneren. Daar kan Hommesplein nog een voorbeeld aan nemen hahahaha.
Nu lekker met een white wine op ons eigen balkon. ..
Het geluid van vogels , krekels ( ik hoop dat het geen muizen zijn)
Nog geen apen gezien grrr...
We wachten af of het vervoer van morgen is geregeld. Anders moeten we Jinja nog uitstellen. Het gaat hier allemaal niet zoooo vlot...
Ik pas me maar aan... dat is het allerbeste. ..
De blijdschap van de kinderen is ontroerend. .. het aller belangrijkste. .